Ingen logik

Man märker ganska tydligt att i princip alla mina vänner har typ kontorsjobb eller nåt liknande som gör eatt så fort det är någom högtid eller helg eller diverse andra "jag vill va ledig" tider så är dom föga förvånande - lediga.
Och när man jobbar i butik - som jag - eller på något annat ställe där helg = ledig kan det bli lite tröttsamt i längden när man blir mött med total förvirring när man säger att man ska jobba. För det är ju lördag!
Och man blir speciellt trött när man blir tillfrågad om man vill med till tex väla eller annan diverse långledig-underhållning och dom stirrar på en som man vore idiot när man säger att nej, jag ska jobba.
Men, men det är ju (fyll i valfri ledighet)
Men hallå! Så vill jag bara slå till dom i facet, för kom igen!'Det har inte slagit dig att det faktiskt jobbar folk i butikerna/restaurangerna/golfbaborna/leklanden när du är där? Du åker inte till ett mörkt gör-det-själv varuhus.
Jag blir bara så himla förundrad över hur lite folk tänker på såna saker.
Jag vet inte hur många gånger jag har fått frågan om vi har öppet idag-långfredag.
Och nej, det har vi ju inte, vi har stängt. Och då blir dom också förvånade, för dom är ju lediga och vill handla.
Det känns lite som att folk vill väldigt gärna shoppa vid alla högtider men tror inte att någon jobbar då.
När ska jag vara ledig då?


Kommentarer
Postat av: Bea

Du är så klok !

2012-04-07 @ 00:55:13
URL: http://ecirtaeb.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0