Kristet

Kom att tänka på alla hjärtans dag när man gick på Österäng.
För då satt det alltid ett rött pappershjärta på skåpet när man kom till skolan som den kristna skolgruppen hade suttit och klippt ut. (har dom inget vettigare för sig än att klippa ut typ 1200 pappershjärtan?)
Men iaf så hade dom ju skrivit såna små meddelanden på alla hjärtanen som tex
Gud finns alltid hos dig, Du är älskad av Jesus!, och diverse andra överdrivet religiösa confidentboosts.
Jag kan ju bara ana vilken jävla kramp dom måste ha haft i sina händer efter det där skitgörat.
Undra om det va nån som faktiskt blev allvarligt glad över det där jesusmeddelandet.
Och på tal om jesus, det kom in ett par jehovas vittnen i butiken för några dagar sen.
Jag och Stina hade sjukt kul åt det. Dom lämnade ett par broschyrer där det stod om en massa människor som hade "funnit sen sanna vägen, och blivit upplysta, och hittat rätt i livet" allt på grund av gud.
Himla bra läsning det där. Frambringade väldigt många skratt vid fikabordet ska jag säga.
Speciellt om den man som hade fått frågan "vad heter gud?" och sev blivit helomvänd och godtrogen och renlevnadsmänniska tack vare jehovas vittnen.
Jag menar herregus där va ju allt från alkisar och knarkarfolk till såna som va "besatta av demoner" som hade blivit så kallat frälsta av jehovas vittnen och inte visste vad de skulle ha gjort utan dom.
Det stod även lite om hur man som förälder skulle få sina barn att inte leva i otukt.
Jag sa till Stina att vi borde starta en satanist/sexsekt och pracka på jehova det, det hade vatt kul.
Jag menar palla gå runt så och försöka värva folk. Fet sektvarning på dom där.
Om nu jag får tycka alltså.
Och jag menar jehovas vittnen? Jag kan riktigt se framför mig hur det går till på deras sammankomster. Det står en sån där manlig ledare uppe på nån scen och mässar om varför man ska älska gud, bla bla bla, ni kommer hamna i helvetet annars era jävlar!
Jävla påhitt det där.


Kommentarer
Postat av: Bea

Kunde inte sagt det bättre själv . Hjärtanen på Österäng är ju dock ett lite anjenämt minne :P

2011-02-16 @ 10:29:58
URL: http://ecirtaeb.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0