Chock

Alltså nu har jag snokat lite. Eller ganska mycket kanske.
Eller nej, lite, sen har jag bara lagt ihop det med all info som jag redan har införskaffat mig.
Ni vet nakne killen, han som bor nedanför oss?
Det är nu definitivt bekräftat att det är den människa jag alltid har anat att det är. Ganska skönt att få det avklarat även om det är lite awkward.
Chock nr 1 fick jag då när jag snokade lite idag - han är 89:a! Herregud det hade jag ingen aning om. Här har jag gått och trott att vi är lika gamla men icke.
Sen är han ju förlovad med gravida bruttan med.
Och dom har en unge redan. (vilket jag iofs kanske hade kunnat räkna ut med tanke på deras bilbarnstol och diverse övriga barnsaker jag har RÅKAT beskåda)
Men jag kan inte riktigt låta bli att fundera på var fan dom har tagit vägen. Har inte sett dom på hur länge som helst. Börjar bli lite mysko nu.
Deras bil är borta med....
Jag ser allt i mina neighbourhoods så om ni vill ha ett privatliv så kan ni ju bo långt ifrån mig.
Sen har deras köksfönster varit öppet jättelänge med, med en sodastream som stopp. Men det är stängt nu.
Alltså nu börjar tillochmed jag tycka att detta börjar gå för långt.
Jag har för mycket fritid kanske? (antagligen, men jag är väldigt bra på att observera saker)
Kanske ska ändra karriär och bli privatdetektiv?
Luska fram info om otrogna män? Sitta med kikare i nån avlägsen buske?
Det hade fan vatt ganska kul. Jag hade nog varit väldigt framgångsrik med tror jag.
Och nu bevittnade jag ett samtal mellan Kerstin (hundtanten) och finnen (galna grannen med den galna hunden).
Tror dom pratade om bilar. Han har fått punka på sin vita skruttbil. Det ståt gummikungen på sidan. Röda bokstäver som han verkar ha försökt få bort...
Iaf, min tanke är att nån har skurit sönder det med vilje för han är hatad i hela fagerhult.
Hans pitbull dödade en kattunge. Stod i tidningen och hela köret. Han hade tydligen sagt att han inte brydde sin om den söta lilla katten. Hemskt.
Och han har tydligen nästan kört på anna helge med en gång. (fast jag skulle inte lite för mkt på anna helge för hon är ju inte riktigt normal hon heller)
Men ja, hunden är faktiskt ganska galen. Den rymmer stup i kvarten, och ägaren får titt som tätt besök av polisen pga doggen. (den har bitit en liten flicka med en gång, fattar inte att han får ha kvar fanskapet..)
Och min andra granne, mitt över gatan, han körde moped innan idag. Fattar inte var han har fått den ifrån, han brukar köra volvo. Med nalle puh solskydd på bakrutorna.
Alltså, gud, jag låter som ett tvättäkta psykfall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0