Olikheter

Jag och min syrra är väldigt olika.
Dom flesta säger att vi är väldigt lika till utseendet, men det förstår jag mig inte på.
För Nike är en jäkla frihetskämpe vars största hjältar är folk som typ Ghandi och Obama, och skulle med största sannolikhet kunna kedja fast sig vid ett träd för att rädda regnskogen, eller stänga in sig i en bur på ett torg för att protestera för mänskliga rättigheter, medans jag är lite mer go with the flow.
Lite mer normal kanske man skulle kunna kalla det.
Sen att hon är nästan på ett geni gör ju inte saken bättre heller.
Hennes betyg består av mvg och inget annat. Ett vg skulle vara en stor besvikelse i hennes ögon.
Medans dom enda läxorna jag gjorde va svenska och floristämnena, annars slängde man ihop nåt lite halvdant dan innan man skulle lämna in uppgiften.
Man behöver ju inte ta ut sig liksom. Finns många roligare saker man kan göra än att plugga tycker jag.
Kommer fortfarande ihåg när vi hade företagsekonomi med Karin och hon sa till mig att, Ja, du visar ju inte riktigt vad du kan på lektionerna, för du sitter mest nere i hörnan och pratar med Bea...
Eller när vi hade den där vikarien i naturkunskap och skulle göra ett arbete på typ 5 (!) sidor + framsida.
Jobbade med Bea (såklart för hon va lika ointresserad som jag) och vi gick ut starkt och skulle börja på arbetet direkt.
Not so much.
Så vi satt där kvällen innan inlämningsdagen och fyllde ut de tomma sidorna med bilder och diagram och en bild på Johnny Depp med undertexten Psst! Ögongodis
Men kul hade vi!


Kommentarer
Postat av: Bea

HAHAHAH ! Alltså fan vad jag saknar Österäng ändå ! Jag hade velat se vikariens min när hon såg vårt ack så ambitiösa arbete xD

2010-10-18 @ 16:47:31
URL: http://ecirtaeb.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0