!

Åh, jag blev så uppjagad över den där jävla brudbuketten och sen kom jag att tänka på alla gånger alla prilliga gamla tanter kommer in i butiken och ska ha blommor till en begravning.
"Ja, jag ska ha en krans till begravning" låter det många gånger.
Och jag visar alltid dom bilderna på kransar först fastän jag vet mycket väl att dom inte vill ha en krans.
Denna jävla okunskap! Vet man inte vad en krans är? En krans är en krans, spelar ingen roll till vilket ändamål det är, en krans är alltid en krans!
Och sen förklarar dom ju att dom egentligen vill ha ett arrangemang. En "krans" i deras ögon.
Eller en bukett säger dom ofta.
Och så säger jag tex vilka färger vill du ha i arrangemanget?
"Arrangemanget...?? ... Menar du buketten?"
Hur svårt kan det va?
Alltså det är ju ganska självklart för mig men jag tycker ju ändå att dom flesta människor borde veta skillnaden på en krans, en bukett och ett arrangemang eller en dekoration.
Eller är det bara jag som har för höga tankar om vad folk vet?
Men är inte det typ allmänbildning? Eller iaf sånt som alla vet?
En bukett är ju liksom en bukett. That's it!
Åh, och likadant förra julen, på tal om inkompetens.
Vi hade såna höga ljushållare i planteringar med typ hjärtan på tråd, alltså låga växter som inte växer på höjden.
Så kommer det in en kund och vill ha en sån ljushållare i en plantering med en hyacint i.
Och logiskt nog säger jag att det är nog inte så bra eftersom hyacinten växer och blir hög och den kan ju ta fyr om man har ett levande ljus där.
"Men du har ju ljus i den där låga planteringen!"
Ja eftersom den är låg. Och hon gav sig fan inte, och jag försökte lisom få henne att fatta att det är ju liksom en brandfara.
Jag menar jag vill inte ha på mig att deras hus brinner ner. Lite överdrivet kanske men det hade ju kunnat hända.
Nu kommer jag ju inte ihåg vad hon köpte, men jag tror att hon sket i ljuset och hyacinten...
Jag förstår verkligen inte hur jag kan va så trevlig mot alla pain in the ass-kunder som jag faktiskt är..
Ett styck ganska stort mysterium.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0