Vindruva...??

Haha min mormor är så klockren ibland.
Dom sjukaste saker kommer ut ur hennes mun.
Satt och pratade om bromsar och vinter och sånt där.
Iaf så berättade hon att en gång för längesen när hon va ute och körde bil (blev helt chockad när hon sa att det va vänstertrafik då, jag menar hur gammal är människan??) så hade hon kommit lite väl fort och såva där en långsammare? körande bilframför henne så hon va tvungen att bromsa.
Och eftersom det va halt så gled hon ju bara, och hon börjar ju då svänga åt vänster för att inte köra på bilen framför, vilket ju är gansa logiskt.
Inget udda än så länge.
Och så berättar hon att morfar som tydligen satt brevid säger: Släpp bromsen!
Och Schuup (här hade jag gärna velat lägga in ett litet ljudklipp) så åkte jag rätt in i en vindruva! För jag svängde ju åt vänster och bilen bara försvann. Och sen lyfte dom bara upp bilen.
Alla andra sitter och kollar lite förfirrat på varann som att vi undrade vem av oss som skulle fråga henne vad hon menar.
Till sist säger iaf mamma Ehh menar du en snödriva?
Haha och detta tror jag faktiskt inte att hon hörde för hon bara fortsatte prata.
Hon är för underhållande ibland.


Kommentarer
Postat av: Bea

HAHHAHAH klockrent för helvete . Din mormor borde ha en egen show på Tv . Jag hade suttit som klistrad vid varje avsnitt .

2010-07-22 @ 23:42:42
URL: http://ecirtaeb.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0