Solboll

Häromdan, eller va det igår?, så låg jag och funderade på solbollar.
Det är en liten gul blomma för er som inte vet.
Varför jag kom att tänka på den vet jag inte men jag kunde inte komma på vad den heter på latin. För jag brukar aldrig säga solboll nämligen.
Där låg jag med andra ord och funderade och funderade och kom fram till att det nog va nåt som började med s eller m.
Vilket ju inte stämmer alls.
Gloriosa fastnade på hjärnan, och gloriosa och solboll är ju så olika blommor kan bli.
Men sen kom det minsann ett genombrott.
Igår tror jag det va närmare bestämt, när jag satt på bussen, av alla konstiga ställen.
Craspedia! tänkte jag helt överförtjust över att jag hade kommit på vad blomman hette på latin.
Sen gick jag och va helt nöjd med mig själv hela dagen.
Bara så ni vet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0