Hmm

Alltså jag har ett litet problem.
Och med risk att låta hela jävla efterbliven så tänker jag berätta om det här lilla problemet.
Eller man kanske inte kan kalla det för problem egemtligen men..
Men iallafall.
Detta har ju egentligen ingenting att göra med nånting men jag kan liksom inte riktigt få klarhet i detta och det irriterar mig nåt fruktansvärt.
Och det som irritarar mig då är just detta.
Jag pratade med min mormor om yoghurt.
Ja, yoghurt, vet inte varför vi pratade om det.
Och hon sa då tt hon inte gillade skånemejeriers yoghurt, för den va blaskig som hon så effektfullt uttryckte det.
Och då sa jag väl nåt i stil med att vi har skånemejerier hemma, och hon fattade inte hur jag kunde äta det.
Men saken är att jag vet inte om detta samtal verkligen har hänt eller om jag har drömt.
För det hade mycket väl kunnat hända, men jag har ingen aning om varför vi skulle prata om yoghurt.
Och sen vill jag ju inte fråga heller, för det är ju lite lätt pinsamt. Plus att hon hade inte kommit ihåg om vi hade pratat om youghurt ändå.
Väldigt mystiskt det hela.
Kunde inte somna igår för jag låg och funderade på detta dilemma. Vet ju inte riktikgt hur jag ska få reda på om det är dröm eller sanning.
Kanske bara ska anta att jag har drömt det så att det kommer ur världen.
Ju mer jag tänker på det, desto mer börjar jag tro att det faktiskt bara va en dröm. Men man vet ju inte.
Kan ju mkt väl va så att jag och min mormor hade en djup diskussion om äcklig skånemejerier-yoghurt versus god valio-yoghurt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0