Kuggfråga:

Du ska köpa en hyacint.
Där finns 3 olika lådor.
I den första står det svarta krukor med en skylt:vita hyacinter.
I nummer 2 står det rosa krukor med en skylt:rosa hyacinter.
I nummer 3 står det blåa krukor med en skylt:blå hyacinter.
På den fjärde skylten står det 25 kr/st. Vid köp av 5 eller fler 20 kr/st.
Du ska köpa vita hyacinter vad gör du då?
1. Tar en blå kruka och frågar om den är vit.
2. Tar två hyacinter och frågar varför det inte blir 40 kr.
3. Frågar vilka hyacinter som är vita.
4. Har ni inga hyacinter?
5. Tar en vit hyacint och betalar 25 kr.

Hur jävla sjukt det än är så tar 98 % av folket alternativ 1-4. Fattar dom inte???
Jag blir galen!
Om jag hade fått en tia varje gång jag hade svarat på vilka hyacinter som är vita hade jag fan varit rik nu.
Det är ju helt logiskt. Och smart.
Jag blir så trött.

Kommentarer
Postat av: Bea

Folk är dumma , helt enkelt .

2009-12-24 @ 11:41:32
URL: http://ecirtaeb.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0