Va?

Spenderade dagen i Ängelholm, och va inne i en såndar affär med lite halvgammalt godis och tidningar och sånt.
Och så gick jag förbi en hylla där dom hade chokladkakor och ser en lapp där det står
Eftersom det förekommer mycker stölder av choklad har vi valt att märka våra chokladkakor med ett stort K (affären hette konfektasken...) för att det ska bli svårare att sälja stöldgodset vidare.
Och redan där höll jag på att börja skratta.
För man stjäl ju verkligen choklad för att sälja vidare. Verkligen.
Till små fjortisar på stan. För det finns ju dom som inte kan gå in i en butik och köpa choklad?
Men sen försökte jag då hitta det där stora ket. För när man läste den lappen förväntade man ju sig en stor klisterlapp med ett fett k på.
Men jag stod där och letade och inte fan såg jag nåt k.
Långt om länge hittar jag iaf ett "litet stort k" nere i ena körnet som dom hade skrivit dit med en vanlig svart tuschpenna.
Och jag stod där helt chockad, menar dom allvar??
För det där lilla ket som jag knappt hittade dka ju verkligen hindra folk från att stjäla den där chokladkakan. Och hindra dom från att "sälja den vidare"
Det är ju inte så jävla svårt att tvätta bort det där ket med lite vatten. Jag menar det är ju plast om chokladen.
Det va det dummaste jävla påhitt jag någonsin sett.
Vem fan köper vanlig marabou choklad för att sälja vidare? Det kan man ju köpa var fan som helst för typ 20 kronor.
Herregud.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0