Ollon

Varför heter det ekollon? Eller bokollon?
Varför ska det tvunget va ollon. Kunde dom inte döpt det till typ frukt eller bär eller nöt eller kotte som det heter på alla andra träd.
Detta låg jag och funderade mig galen på igårkväll...
Eller betyder ollon nåt mer än, ja ollon?
Men ett ekollon ser ju iaf lite ut som ett ollon.
Eller är det bokollonen?
Nu blir jag helt förvirrad med... Vilket är bokollon och vilket är ekollon?
Googlade detta problem lite snabbt och kom fram till att ekollon (Quercus robur) är ollonbäret.
Lite stört bloggmaterial kanske men va fan.
Man hade ju faktiskt kunnat byta ut ett faktiskt ollon mot ett ekollon och det hade sett helt ok ut.
Mina teckningsskills är grymt bra! Behöver jag säga att jag höll på att garva ihjäl mig när jag gjorde denna bilden eller?


Kommentarer
Postat av: Bea

alltså freja förihelvete ! vad är det för fel på dig !? xD jag tror du behöver en man !

2010-09-03 @ 00:54:31
URL: http://ecirtaeb.webblogg.se/
Postat av: Bjernalt

Älska bilden :D

2010-09-03 @ 10:01:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0