Damn it!

Alltså jag och kunder går inte riktigt ihop nu.
Jag blir så jävla trött på dom. Speciellt igår.
Alltså fan vad jag gnäller nu men det finns faktiskt gränser för vad man klarar av.
Det kommer in en man och ska köpa en orkidé. Står och velar i 10 minuter, frågar en massa om varför dom kostar mer och varför den färgen inte finns i den storleken.
Sen säger han att han inte kan bestämma sig så han skickar hit sin fru senare istället.
Då blir man ju lite lagom förbannad.
Sen kommer den jävla frun och är 100 gånger värre.
Hon va inne i butiken säkert 40 minuter.
Dom skulle tydligen på brölop på lördag, och hon ville ha en svart orkidé, för dom vita va ju så himla vanliga.
Bra att man är ute i god tid när man vill ha nåt sånt.
Så frågar hon hur det går till när man vill ha nåt sånt annorlunda och hur mycket det kostar.
Försöker få henne att fatta att det inte är så lätt att ge ett exakt pris för leverantörerna har antagligen inte sånt hemma, utan man måste beställa mer än 3 dagar innan om man säkert vill va.
Ja, jo det förstod hon ju...
Sen försökte jag få henne till att vi kunde göra en större plantering med en orkidé i, men nej, då dog ju allt annat före orkidén. (För man kan ju omöjligt välja succulenter och andra odödliga gröna växter och plantera ihop)
Åh, dom där fågelburarna kanske. Man kan ju kanske sätta in nån blomma där.
(Vill slå till henne)
Ja man kan ju sätta en plättar i luften eller en peperomia som fyller ut tänkte jag.
Men nej, dom bara dör.
(Inte om man sköter om dom hagga)
Jag hade velat ha nåt rött.
Mmm men vi har inga röda krukväxter inne mer än capsicum men dom dög ju såklart inte.
Jag håller på att dö och tvingar Stina att fortsätta hjälpa tantan och går och textar band istället.
Efter sådär 15 minuter till kommer Stina: Freja, jag klarar det inte längre, du måste gå ut.
Och sen när hon har gått där 10 minuter till och plockat fram och tillbaka allt möjligt som man kan tänkas ha i dom där burarna så bestämmer hon sig för att hon inte kan välja nu utan måste komma tillbaka på frdag med sin man.
Som inte heller kunde välja.
Jag blir fan galen ibland. Helvete vad hon va jobbig!

Kommentarer
Postat av: Bea

"odödliga gröna växter" HAH , klockrent ! jag hatar tanter btw ... avundas inte dig som måste stå ut med dem :P

2010-09-02 @ 20:35:46
URL: http://ecirtaeb.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0