Panik

Denna dagen har varit lite lätt galen för att uttrycka det milt.
Vi hade 3 arr och en kistdek till en begraving idag. Skickar iväg allt med taxin på morronen och allt är ok.
Sen vid 13 så ser jag den gula rosen som skulle ligga på kistan på en begravning kl 14.30 stå på bänken där bak.
Oj oj...
Stina!!!!! Vem kör idag??
Sen vid 13.45 ringer Göran från begravningsbyrån och frågar var det gula arrangemanget som vi skickade ut i morse är. Som vi faktiskt skickade ut med taxin.
Ringer taxi, han har lämnat, ringer Göran, det finns inte där, Göran kör ut och kollar så att det inte råkade hamna på den tidigare begravningen, finns ingenstans.
Sen ringer Göran igen vid 14, alltså en halvtimme innan begravningen och säger att det inte finns nånstans så vi måste göra ett nytt.
Då fick ju jag och Stina panik, för Marie va inte där och kunde köra ut det, och taxi kunde inte ta det.
Stina börjar på ett nytt arr och tvingar mig att texta bandet med typ 12 namn på. Och jag har inte textat ett band på typ 1½ år.
Men sen ringde Göran igen som tur var och sa att dom hade hittat den i källaren av alla ställen.
Tror jag fick en lite mindre hjärtattack där.
Herregud vad hemskt det va.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0