Dubbel mening

Ibland blir jag lite förvirrad när jag läser nåt och betonar orden helt fel. Sen tar det ofta lite för lång tid innan jag fattar vad det egentligen står.
Som banan och banan. Alltså en frukt och en bana. Varför måste det heta samma?
Eller som bok och bok, mus och mus.
Och som en gång så stod det glasskål. Och så läste ju jag det som glas skål. Men det skulle va glass skål...
Ibland hade det vatt bra om man hade fått skriva 3 s efter varann.
Ibland undrar jag om jag är lite lätt dyslexisk?
Men jag tror inte det.
Jag slarvar nog bara jävligt mkt bara för att jag ska bli klar med skiten så fort som möjligt..
Haha men sen är det ju ganska underhållande med så :P
Och man hör ganska dåligt med har jag kommit på.
För på jobbet så hade Marie tagit emot en beställning till en begravning. Boris Andersson.
Sen rinde en annan mig om samma begravning, Doris Andersson.
Eh, vilket är det?
Vi va tvugna att ringa begravningsbyrån och fråga vilket det va. Lite pinsamt om man hade skrivit fel namn på kortet liksom.
Och det va Doris. Med D. Haha jag hade rätt!

Kommentarer
Postat av: Bea

Hahaha vadå mus och mus !? Förklara dig kvinna !

2010-07-26 @ 21:57:58
URL: http://ecirtaeb.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0