Underhållande

Stina har haft semester i 2 veckor så det va med andra ord ganska länge sen vi jobbade ihop.
Och hon är ju en väldigt underhållande människa.
Och jag har typ garvat mig igenom denna dan.
Först skulle Stina ringa till en 100-åring som skulle få ett bud. Han va halvdöv och hörde knappt vad hon sa. Hon stod och skrek att hon hade en blomma till honom, och om han va hemma, men fick upprepa detta typ 8 ggr.
Sen hade han tydligen sagt skit samma jag hör ju inte vad du säger och lagt på.
Åh vad kul!
Sen gav hon mig en mindre hjärtattack med, visste inte riktigt var jag skulle ta vägen.
Men det gick över ganska fort igen så. Tur!
Sen har jag (vi) stört odd på Hanaa väldigt mkt idag. Om man ser att det står en massa snitt kan man väl bara ta nåt och snitta, för allt skulle ju fram. Men nej, man måste säga till henne. Hon går ju bara och ställer sig och tittar på en när hon är färdig.
Sen tar hon u en blomma, tar bort bladen (i slowmotion) snittar och sätter i vatten istället för att ta bort bladen på alla blommorna innan man snittar som jag tipsade lite diskret om. Går mkt fortare och är allmänt bättre (bara för att jag gör så) Men nej.
sa jag att hon är långsam?
Jag blir så nervös.
Och sen skulle hon plantera och så gör hon 1 (!!!!!) plantering. Borde man inte tänka att jag kanske ska göra två eller tre likadana? Och sen ställer hon dom där 3 planteringarna på olika ställen.
Och sen fattar hon ju inte allt heller, utan man får förklara 15 gånger och sen gör hon fel ändå. Sen vill man ju inte skälla för mkt heller.
jag känner mig så himla elak för man får näsan alltid ändra på nåt hon har gjort.
Gud vad jag klagar på henne nu då...
Okej åter till ämnet, det jag egentligen tänkte blogga om från början innan jag blev helt irriterad över Hanaa va att Stina (det är alltis Stina) hade lyckats glömma bort var hon har gjort av sin cykel. Vilket jag tycker är ganska skickligt. Hur kan man glömma var man har sin cykel?
Och en liten Stinarelaterad sak till innan jag lägger ner, i onsdagds? lördags? såg jag en man som va äckligt lik dagispappan. Det hade kunnat va hans yngre bror. Om han nu har en ynger bror vill säga. Det va nästan lite läskigt.
Tror jag stirrade lite.

Kommentarer
Postat av: Bea

Hata slow people ! Och varför har gubben ens en telefon om han ändå inte hör vad folk i andra änden säger ?

2010-08-03 @ 23:25:36
URL: http://ecirtaeb.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0