Sprit!

Haha jag lekte langare till min syrra igår minsann.
Jag är nästan lite stolt över henne :P Även om det bara va en flaska mousserande hallonvin. Äkta tjejdricka med andra ord.
Va ju ändå inne på systemet och handlade till mig själv och så hittade hon den där flaskan.
Det bästa va ändå mammas reaktion efteråt.
"VA?? Köpte du den flaskan åt Nike???"
Haha hon trodde tydligen att jag skulle ha den själv. Kul.
Och sen satt mormor i bilen på väg till systemet och försökte förklara nån sprit som hon hade druckit nån gån.
"Ja det är i en halvlitersflaska. En grogg!"
Så försökte jag förklara för henne att det finns nästan inga flaskor på en halvliter, då är det burkar, och det finna inget som heter grogg på systemet.
Försökte med cider och alkoläsk men nej, det va det bestämt inte. "För det är ju sprit i det! Det är utblandat med nåt"
Lite lätt förvirrad den där.
Men sen visade hon vad hon menade - bacardi breezer - och jo mormor det heter alkoläsk.
Sen frågade hon vad det va jag hade löpr - cider, Men Freja, det är ju sprit i dom!
Ja det är sprit i cider.
Hittade förresten nån cider i plastflaska, och jag va bara tvungen att köpa ett par såna. Bland annat.
Sen hade jag ju tänkt att jag skulle köpa tequila, men det glömde jag ju bort. Lite illa.
Hade ju tänkt ta tag i den där shottävlingen med Bea som aldrig blir av....

Kommentarer
Postat av: Bea

Om vi ska ha shottävling så vill jag nog inte shota tequila ändå :P

2010-08-14 @ 13:26:36
URL: http://ecirtaeb.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0