Late

Stressade ihjäl mig igår innan jobbet. Min buss va jättesen så jag kom inte fram förrän 09.57.
Lite i senaste laget när man öppnar 10.
Och så va det jättelite folk med. Och dom som va där handlade bara billiga saker så det blev ju en usel kassa.
Men men.
Och jag har funderat på en sak, om man är färgblind, ser man typ svartvitt då?
Eller är det bara vissa färger man ser? Som typ en brun trädstam med en massa grått blurr på?
Och man kan ju inte förklara hur en färg ser ut. Som hur förklarar man grön? Om man inte har sett nåt grönt kan man ju inte jämföra med typ ett äpple. Och grönt är ju grönt. Det går ju inte och förklara så att man kan se färgen grön framför sig om man inte kan säga att det ser ut som gräs.
Fy vad hemskt och va blind.
Gud vilken utsvävning det blev nu, men det hade faktiskt vatt ganska kul och veta..
Synd att jag inte känner nån som är färgblind..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0