C eller k?

Ett väldigt roligt litet samtal utspelade sig mellan två kunder i lördags.
Och kan ju bara säg att det låter ju inte alls kul om man inte va där och såg dom här två människorna, det va ju halva poängen.
Men iallafall.
Kommer in en ganska ung kille (ganska het med för dendelen): Tja, jag vill ha en bukett till en 14-årig tjej.
Frågar lite om nån speciell färg eller så, ser verkligen hur han funderar, och sen säger han: Ehh...hmmm, äh shoot!
(Fråga inte varför jag kommer ihåg allt sånt här i detalj, men jag har en förmåga att komma ihåg väldigt onödiga saker..)
Jag gör iaf buketten, och när jag slår in den i cellofan ringer han nån och frågar om Angelika stavas med c eller k.
Och här börjar jag nästan skratta.
Marie binder under tiden en bukett till en lite äldre man som tydligen skulle på 30-års fest.
Och dom här två människorna börjar då prata med varann.
Äldre mannen: ska du också på fest eller?
Unge mannen: Ja till en 14-åring.
Äldre mannen: Ja min blir 30.... Så jag får åtminstonde sprit, du får nöja dig med saft och bullar!
Då håller jag seriöst på att dö.
Så jävla kul.
Men som sagt för folk som inte såg detta lilla drama är det nog inte så kul som jag tycker att det är.


Kommentarer
Postat av: Bea

HAHAHA ! dock är ju saft och bullar ganska gott det också ...

2010-08-31 @ 06:19:26
URL: http://ecirtaeb.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0