90-talister

90-talet va fan bäst! Iböand känner jag mig så jävla gammal när man tänker tillbaka på när man valiten och hade platåskor och utsvängda manchesterbrallor, och tyckte att det va jättefint.
Eller tights med musse pigg på funkade ju också.
Och så satt man hemma och lyssnade på Spice Girls och Back Stret Boys.  Jag va helt nerkärad i AJ och Brian.
Och jag kommer ihåg att en kompis till mig sa att Brian hade fått en hjärtattach och nästan dött, och jag fattade inte om hon va allvarlig. Jag blev helt ledsen.
Tragiskt.
Och den där Spice Girls filmen som man har sett ett antal gånger. En massa konserter och turnébussinfo och lite ufon va det nog också i den där filmen. Va det inte nån som fick ett barn med? Har ett svagt minne av det.



Och deras musikvideor va ju alltid skitbra. Eller man tyckte det då, nu är dom väl lite lätt föråldrade haha.
Dom banden va ju det enda man lyssnade på för fan. Det fanns ju inget annat.
Och så kollade man på Beverly Hills och tyckte att det va skitbra.
Alla tyckte ju att Dylan va så himla het! Och Brandon och Brenda, tvillingarna som alltid va så himla duktiga.
Kollade faktisktpå en repris av det häromdan, och det är ju inte alls lika bra som man kommer ihåg.
Och hon Andrea fick ju för fan en unge, det hade jag inget minne av.



Och så Familjen Macahan, det följde jag slaviskt.
Jag älskade Zeb och han ena sonen vad han nu hette, han va ju så snygg.
Tyckte man då iaf, nu fattar man ju knappt att man kollade på skiten frivilligt.
Men det va ju så himla cowboy/western/pistolskjutaraktigt.
Mycket bra haha.
Luke hette han nu kom jag på! (Uppe till vänster, not so hot anymore...)



Och så spelade man pog. Säger man spelade? fans ju en jävla massa olika motiv. Och kinis. Det hette det va? Olika tjocka och i plast och aluminium och jag vet inte allt.
Och höll på med kulor och sån skit.
Och bokmärken hade jag i massor! Flera pärmar och satt och sorterade och bytte och höll på. Dom med glitter på va ju allra finast och dom höll man ju stenhårt i.


Klistermärken samlade man också på har jag ett svagt minne av. Och suddgummin. Helst som luktade lite. Och va i form av små pandor eller jordgubbar eller nåt sånt sött.
Herregud vad man va lättroad när man va liten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0