X-mas

Jag är mätt!!!
Om nån nu ville veta det....
Va iaf ganska underhållande igår, va hemma hos mormor.
Blir faktiskt lite amazed över hur "americanized" min mormor har blivit.
Alla som känner henne vet att hon inte kan engelska för fem öre.
Fick därför en mindre chock när jag sa "gud vad det är hot här inne!" och hon svarar "NEJ det är kålt (cold)"
Nu kom jag att tänka på ett annat mormor moment. Kanske va det när hon fyllde år? Aja whatever vi pratade iaf om val osv och vem vi skulle rösta på.
Och så börjar min mormor (som för övrigt har ganska starka åsikter om det mesta) tjata om hur mkt hon hatade Gudrun Schyman och att hon VERKLIGEN INTE skulle rösta på socialdemokraterna. FÖR JAG HATAR GUDRUN SCHYMAN!!!!!! och jag tycker att hon ska avgå!
Så säger min morbror som diskar Vad sa du? Ska hon avlida??
Och min mormors genomtänkta svar va Ja det kan hon göra det med!
Just so you know


Kommentarer
Postat av: Bea

Meh , hemma hos oss säger vi kålt för jämnan . Det är ju typ ... skånska :P

2009-12-25 @ 23:59:23
URL: http://ecirtaeb.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0